Katasztrófahelyzet utáni helyreállítás tervezés – DRP

Szolgáltatásunk keretében célunk olyan intézkedési keretrendszer készítése, fenntartása és oktatása, mely révén az ügyfél informatikai rendszerében bekövetkezett kritikus üzleti folyamatokra károsan ható incidens miatti üzleti katasztrófa elhárítható, megszüntethető. Ez által lehetőség nyílik az egyes kockázatok minimalizálására, illetve a rendszer kritikusabb pontjainak megerősítésére, annak érdekében, hogy az üzemfolytonosság ne sérüljön.

A normális üzemmenettől eltérő katasztrófahelyzetek esetén is elvárás az érintett szerverek és alkalmazások legrövidebb időn belüli újraindítása. Ennek megvalósításához azonban nem elegendő a megfelelő redundanciával bíró hardverelemek megléte, valamint a helyesen megtervezett mentési rendszer kialakítása. Ennek oka, hogy a katasztrófahelyzetek változatos módon és időszakokban jelennek meg. Ezért van szükség az informatikai rendszer tekintetében katasztrófahelyzet kezelési terv kidolgozására és körültekintően megtervezett megvalósítására.

A Katasztrófahelyzet utáni helyreállítás tervezés (DRP) fő fókusz területe az üzleti / termelési folyamatok által használt szolgáltatások, IT rendszerek és fontosabb erőforrások helyreállításának és szolgáltatás folytonosságának a tervezése.

 

Feladatunk felkészíteni a szervezetet a katasztrófahelyzet kezelésére, illetve kialakítani és erősíteni az informatikai katasztrófahelyzet kezelési képességét.

A DRP tevékenységi körök

  • Az informatikai folyamatok, infrastruktúra felmérése.
  • Az informatikai Katasztrófahelyzet kezelési tervek definiálása.
  • A Katasztrófa Elhárító Csapat felépítésének és az informatikai katasztrófahelyzet kezelés menetének megtervezése.
  • A katasztrófahelyzet kezeléshez kapcsolódó felelősségek és hatáskörök behatárolása.
  • Az informatikai katasztrófahelyzet kezelési folyamat dokumentumrendszerének kidolgozása.
  • A hibafeltárás folyamata és a helyreállítás, visszaállítás folyamata.

Eredménytermékek:

  • DR keretrendszer / szabályzat
  • DR folyamatokhoz szükséges nyilvántartások
  • DR csapat elérhetőségei:
  • Kulcsok, hozzáférések elérhetőségei
  • Tartalék eszközök elérhetőségei
  • Mentések elérhetőségei
  • Telepítő médiák elérhetőségei
  • Dokumentációk elérhetőségei
  • Általános visszaállítási tervek
  • Rendszer specifikus visszaállítási tervek
  • Legfontosabb rendszer specifikus beállítási paraméterek
  • DR oktatási anyagok
  • DR és redundancia teszt tervek
  • DR és redundancia tesztelési jegyzőkönyvek és jelentés
Szechenyi2020

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Ha szeretne többet tudni a legfrissebb híreinkről, szolgáltatásainkról, iratkozz fel hírlevelünkre!